Θρίαμβος Λάτβαλα στο Ακρόπολις

0

 

5b4b84496f348271695ee60f3342f7f5_L

Βαθιά χαραγμένο στη μνήμη του Jari-Matti Latvala θα μείνει το 59ο Ράλι Ακρόπολις καθώς στα δύσκολα και απαιτητικά ελληνικά εδάφη ο Φινλανδός οδηγός σημείωσε την πρώτη του νίκη με την ομάδα της Volkswagen, στο δυναμικό της οποίας εντάχθηκε φέτος. Αυτή είναι και η πρώτη νίκη του γερμανικού εργοστασίου στον εθνικό μας αγώνα.

Ο 28χρονος οδηγός επιδεικνύοντας ωριμότητα και αυτοσυγκράτηση εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο την ευκαιρία που του παρουσιάστηκε για νίκη, μετά το πρόβλημα που αντιμετώπισε το Σάββατο ο Evgeny Novikov και από τη στιγμή που πέρασε επικεφαλής δεν δυσκολεύτηκε να αυξήσει τη διαφορά του από τον Dani Sordo, κάνοντας αγώνα συντήρησης την τελευταία μέρα αν και όπως παραδέχθηκε σε κάποιο σημείο: «Προσπαθώ να διατηρήσω το ρυθμό και να συγκρατήσω τον εαυτό μου να μην πάει γρήγορα. Δεν είναι εύκολο…».

Σημαντική στιγμή, λοιπόν, για τον 28χρονο Φινλανδό που πρόσθεσε το όνομά του στα βιβλία της ιστορίας με τους νικητές του θρυλικού Ακρόπολις. Πέραν αυτού κατάφερε να νικήσει έναν από τους πιο σκληρούς αγώνες του Πρωταθλήματος, τη στιγμή μάλιστα που ο ομόσταβλός του και πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Sebastien Ogier έμενε εκτός διεκδίκησης της νίκης μόλις από την 1η ειδική από πρόβλημα στην τροφοδοσία του Polo R WRC.

Η νίκη αυτή, η οποία είναι η 8η στην καριέρα του, θα λειτουργήσει και ως ένεση ηθικού για τον Latvala που προσπαθεί να βρει τη χαμένη του αυτοπεποίθηση. Και μετά την καλή εμφάνιση στην Αργεντινή όπου τερμάτισε 3ος και πήρε τη νίκη στην Power stage, η εμφάνισή του στο Ακρόπολις έρχεται να του αναπτερώσει το ηθικό.

«Με εμπιστεύτηκαν πολλοί άνθρωποι και μου έδωσαν αυτοπεποίθηση. Η χρονιά ξεκίνησε με έξοδο στο Μόντε Κάρλο, και αυτό δεν ήταν καλό. Θέλαμε ένα καλό αποτέλεσμα και το καταφέραμε στο Ακρόπολις. Νιώθεις ωραία ως νικητής. Είμαι πολύ χαρούμενος για μένα και την ομάδα, επειδή μου αρέσει να βλέπω το χαμόγελο στα πρόσωπα των ανθρώπων της ομάδας».

Στη 2η θέση τερμάτισε ο Dani Sordo, ο κορυφαίος εκπρόσωπος της Citroen στον αγώνα. Ο Ισπανός από τη στιγμή που διαπίστωσε ότι δεν έχει τύχη απέναντι στον Latvala, αποφάσισε να οδηγήσει σε safe mode ώστε να πάρει τους πολύτιμους βαθμούς της 2ης θέσης. Μέχρι στιγμής αυτό είναι το καλύτερο αποτέλεσμά του στο φετινό Πρωτάθλημα, μετά την 3η θέση που είχε στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς στο Monte Carlo. «Τερματίσαμε 2οι και είμαστε ευτυχείς που δε σπάσαμε τίποτα. Πήραμε βαθμούς και γεμίσαμε αυτοπεποίθηση. Στα προηγούμενα Ράλι προσπαθήσαμε να κερδίσουμε, κάναμε λάθη κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά τώρα κάναμε λιγότερα. Το τέλος ήταν καλό, αλλά ο Latvala ήταν πολύ δύσκολο να ηττηθεί», δήλωσε ο Ισπανός.

Eντυπωσιακή εμφάνιση πραγματοποίησε ο Thierry Neuville με το Ford Fiesta RS WRC τερματίζοντας στην 3η θέση χωρίς να απειλήσει και να απειληθεί. Πολύ δυνατό αποτέλεσμα για τον Βέλγο πιτσιρικά που λίγους μήνες νωρίτερα, στο Μεξικό, ανέβηκε για πρώτη του φορά στο βάθρο (3ος). «Για δεύτερη φορά είμαι πολύ ευτυχισμένος αυτήν τη χρονιά. Κάναμε τη δουλειά μας, ακολουθήσαμε καλή στρατηγική. Σήμερα δεν πιέσαμε, αλλά το αυτοκίνητο είναι ανταγωνιστικό και όλα πήγαν καλά. Προτιμώ την άσφαλτο, αλλά το Ράλι ήταν πολύ ωραίο», σχολίασε ο Βέλγος.

Εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησε ο Andreas Mikkelsen που την τελευταία μέρα ήταν «on fire» καταφέρνοντας να περάσει στη γενική τον Nasser Al-Attiyah (5ος). Aυτό ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα ως τώρα για τον Νορβηγό οδηγό της Volkswagen στο WRC. Στην 6η θέση τερμάτισε ο Mads Ostberg, ενώ στην Power Stage o Mikko Hirvonen κατάφερε να πάρει την 7η θέση από τον Martin Prokop, δίνοντας πολύτιμους βαθμούς στη Citroen. Την βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν ο Evgeny Novikov και ο Sebastien Ogier.

Ο Γάλλος πρωτοπόρος του Πρωταθλήματος πήρε τη νίκη στην Power Stage και μαζί τους 3 επιπλέον βαθμούς που αυτή δίνει. στη 2η θέση τερμάτισε ο Evgeny Novikov (πήρε 2 επιπλέον βαθμούς), ενώ 3ος ήταν ο Mikkelsen (πήρε έναν βαθμό επιλέον).

Αξέχαστος θα μείνει ο εθνικός μας αγώνας και στον Robert Kubica που πανηγύρισε την παρθενική του νίκη στην WRC-2.

«Ήταν πολύ σκληρό Ράλι, ειδικά για κάποιον που προέρχεται από αγώνες πίστας. Ήταν ένα καλό σαββατοκύριακο, μάθαμε πολλά και σίγουρα αυτή η εμπειρία θα μας βοηθήσει. Ασφαλώς σήμερα έκοψα ταχύτητα, αλλά στα Ράλι ακόμα και αυτό είναι δύσκολο, γιατί το αυτοκίνητο λειτουργεί διαφορετικά», δήλωσε ο Πολωνός.

H τελική κατάταξη του αγώνα:

1. Jari-Matti Latvala VW 3h31m01.2s
2. Dani Sordo Citroen + 1m50.0s
3. Thierry Neuville M-Sport Ford + 2m14.1s
4. Andreas Mikkelsen VW + 3m55.1s
5. Nasser Al-Attiyah M-Sport Ford + 4m12.6s
6. Mads Ostberg M-Sport Ford + 5m48.7s
7. Mikko Hirvonen Citroen + 8m00.7s
8. Martin Prokop Czech Ford + 8m01.2s
9. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 8m11.8s
10. Sebastien Ogier VW + 10m10.3s

– Σημειώστε ότι η 12η ειδική διαδρομή (πρώτο πέρασμα από την ειδική Λουτράκι) διεκόπη προσωρινά για να παρασχεθούν πρώτες βοήθειες σε θεατή που τραυματίστηκε μετά την έξοδο του αυτοκινήτου Νο 45 (Villanueva). Η κινητοποίηση ήταν άμεση και ο θεατής μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους. Είναι καλά στην υγεία του με την πρώτη διάγνωση να κάνει λόγο για θλάση.

ΠΗΓΗ: www.e-go.gr

Comments are closed.